Geoblog.pl    Sosenka    Podróże    Barcelona i klasztor Montserrat    Wyjazd do Barcelony

Wyjazd do Barcelony

Belgia
Belgia, Brussel

Bilet lotniczy kosztował 150,- € do Girona, która jest oddalona od Barcelony ok.60km, przylot w nocy.
Nasz wybór padł na autobus, ponieważ jest taniej i się prześpimy.
Kuzyn dzień wcześniej kupił bilet linii autobusowych EuroLines.
www.eurolines.be
Brussels CCN Nord => Barcelona E.Sants = 115,- €

Nie róbcie tego błędu, co my.
Przejazd 26h tragiczny, kierowcy mówili tylko po hiszpańsku, co jest dziwne bo autobus jechał z Holandii.
Sprawdzanie dokumentów przez policję na granicy Belgijsko-Francuskiej i Francusko-Hiszpańskiej, całe szczęście że nie trzepali bagażu jak za komuny.
Ciągłe przepychanki „słowne” z kierowcami na 10min. postojach, aby wyjść rozprostować nogi i wrzucić coś na płuca.
Policja po okazaniu ID uśmiech i droga wolna, kierowcy piana w ustach a my banan od ucha do ucha…

Bruksela jest fajnym miastem, które zwiedziłem wcześniej.
Polecam :
• Rynek Grand Place jest na liście UNESCO- jako całość.
• Mini-Europe www.minieurope.com

Z braku czasu zobaczyłem tylko budynek Parlamentu Europejskiego i dzielnicę Unii Europejskiej.